lauantai 16. marraskuuta 2013

Omaakivaa

 

Tuisku: Myrsky lähti iskän kaa lenkuralle ja mulla oli mälsää.
Äippä keksi antaa mulle pähkinän laatikon purtavaksi.
Tuaksun perusteella sanosin, että lootassa on herkundaalia.
Ny äkkiä tää loota auki. Joo.

 

Hei, tual pohjalla on jotain. Jesh!
Piäntä tyästöö ja herkku on kohta paremmissa suissa.

 

Kuten näätte, mä ulkoilen ja reippailen potkupuku rullattuna.
Parempi näin, ku se gaumee tötterö kaappaa aina maata ja oksia.
Myrskykin tuli kuvaan mukaan.
On se vaan mukava veikka.

 

Äippä otti musta uuden passikuvan, ku se tötteröpääkuva oli ihan pimee.
Mä näytin siinä äkäseltä.
Kuten huamaatte, mun haavat on menneet kiinni.
Mahtaako noihin kuitenkaan koskaan kasvaa karvaa?

26 kommenttia:

  1. Hieno huomata, että haavat paranevat! Ihana auringonpaiste näyttää olevan sielläkin. Nyt nautitaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On hianoo, on. Joo, meilkin paistelee ja äippä aiko mennä tekeen viimesiä pihahommia. Me taijetaan punkee mukaan...

      Poista
  2. Nyt on hyvä passikuva, aurinkokin siinä paistelee. Veikkaisin, että karvat kasvaa takaisin, mutta se ottaa aikaa. Siinähän on siis kaks plänttiä joita teidän mamma voi tihrustella, että kasvaako karva, kasvaako, hih. Pääasia että Tuisku paranee ja kaikenlainen touhuilu onnistuu ilman painitrikoota pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mää tykkään kans, että ny oon kuvassa näkönen. Olis kyllä mukavaa, jos karvat palautuisi. Tää polskirikoo on kyl mukavan lämmin, mut kyl mä tarkenen nakkeilakin.

      Poista
  3. Ihan mahtavaa, sinä Tuiskuliini tulet kuntoon. Jippii! (Eikä ne karvat niin tärkeitä ole, ne ovat vain sivuseikka. Tärkeämpi juttu on terve koiruus.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyä meilkin kaikki on onskuna ja peukuttaa ja tassuttaa. Joo, mä oon söpö, sano äippä, karvoilla tai ilman. Terveyttä meille kaikille!

      Poista
  4. Laatikkoleikit on kivoja! Emäntä muistaa vielä Tarvajärvekin mustavalkoisena. Mutta asiaan. Oikeastaan pari arpea tekee mäyräkoirajätkästä vaan pikkuisen uskottavamman näköisen. Ei tuu kaikki hyppimään silmille. Lyödäänkö veto-kisa, kasvaako karvat takaisin? Mun emäntä sanoo, että ehkä ei. Mutta on se ennenkin ollut väärässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tirsk, meijänkin äippä on kattonnu kuulema Tarvajärvee tellistä, juurikin siitä mustavalkosesta.

      Jos mä olis vaikka Tikki-Tuisku. Mää mulkaisisin pahasti ja sanosin, että älä mulle ala kuule. ;D

      Missähän kerroksessa ne karvatupet luuraa? Meinaan kokolailla huolella toi nahka korkkasi. Äippä ei usko karvan kasvuun.

      Poista
  5. Oih, haavat näyttää jo paaaaljon paremmilta - ihanaa!! :)))
    (Onko muuten ollut puhetta, missä kävitte lääkärissä? Tai siis, kävittekö mahd. HauMaussa? Kuten huomaat, minä se jaksan jankuttaa HauMausta ja Heikki Putrosta..)

    HiRRRveen kivan laatikkoleikin oli sun äippä keksiny, hyvä-hyvä! Herkundaalit on aina asiaa! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollu puhetta, me käytiin siäl Hattulassa, meinaanku kaikki ne paprutkin oli siällä, mut me kyl pidetään tota Putroo silmällä...

      Herkku päivässä pitää mäyriäisen tyytyväisenä.

      Poista
  6. Voi witsi, mikä herkundaaliloota! Ei meillä oo tommosia näkyny. Mut mä en ookaan ollu kipeenä, noi taitaa olla enemmänkin semmosia lohdutusjutskia. Vai onks ne teillä ihan arkipäivää? Jos on, niin mä pistän kyllä mielenosotuksen pystyyn.
    Lauantai-iltaiset muiskut teille, te ihanat Tuuliset!<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On meil melko usein tämmösiä älypelejä, vaik niiku talouspaperirullahylsypötkylöitä herkuilla. Wessapaperihylsyjä ei voi käyttää ku ne on jotain haljuu muhujupapruu.

      Joo, että ny kyl pystytät yhden mäyräkoiran mittasen miälenilmasun. Uhkaat mennä vaikka lakkoon. Semmonen tyyli tuntuu purevan parhaiten ihmistenkin maailmassa. Joo. Koklaa. Pusut ja muiskut!

      Poista
  7. Morjens Tuisku
    Nonnih, jopa näyttää hyvältä sekä etupää, että takapää, kih (selkä). Paljo parempi passikuva sinusta Tuisku. Nyt sua voi jälleen sanoo komeeksi. Äippä sano että edellisessä passikuvassa sulla oli samanlainen ilme kuin mulla, silloin kun äippä avaa mulle kotihoitolan oven. Tuollaiset aivopähkinät on kivoja, pitävät aivot vireenä, eikä tuu demerttia, eiku dementoolia, äh jotaki semmosta kuiteskii. Noihan oikeesti on siis tosihelppoja ratkaistavia, mutta näytelmöidään äipän iloks, että ompa toooosi vaikee pulma, niin että se viittii tehdä niitä uudelleen. Niiin ja siehän teet sen mielelläsi jo herkkundaalien takia. Kyllä se turkki kasvaa varmasti. Mullaki on massuun kasvanut, vaikkakin hitaasti. Toivottavasti ne päästää sut pian lenkuralle. t. Pipukka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta turiset, tyttönen, pysyy dempertti kaukana ku haukkaa aivopähkinöitä. Viime jouluna me meinattiin herpata Myrskyn kaa, ku meijän joululahjat oli tumpuloitu maalarinteipillä. Jouduttiin ähräämään pitkään ku nykerrettiin niitä paketteja auki. Mut tostahan me ei voida syyttää äippää ku ne lahjat tuli Joulupukilta. ;D

      Muiskut sulle, Pörröhäntä!

      Poista
  8. Tuisku, jokunen arpi selässä tekee susta entistäkin katu-uskottavamman. Kulje itsevarmana häntä pystyssä ja vieraat koirakset kaartaa sut kunnioittavasti kaukaa. Laatikkoleikit on kivoja! Palvelijatarkin muistaa Tarvan ja sen laatikot, mutta ei Tarvalla ollut noin hienoa otetta laatikkojensa availussa kuin sulla on.
    Hienot kuvat taas ja tuo yhteiskuva komeista pojista on ihan kymppi!
    Terveisiä kaikille ja iloista mieltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyl tarttisinkin katu-uskottavuutta lisää, meinaan ku mä säpsähtelen varjoonkinkin.

      Moikka moi!

      Poista
  9. Jihuu! Kyllä noista varmaan vielä ihan hyvät tulee :)
    Kiva, kun Äippä viihdyttää sua loorilla sun muilla hauskoilla (ruokajutuilla).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, hyvän matkaa nää reijät on jo umpeutuneet. Ei enää veri tirsku. Kohta oon kokonaan terve. Mukavaa menoa teijän perheelle!

      Poista
  10. Sähän, Tuisku, ihan hymyilet tossa uudessa passikuvassa. Kyllä olet kaunis! (Ja Myrsky myös!) t: Fiksu ja Mirva

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh! Oonko tosiaan kaunis? Muiskut sulle ja Fiksulle tuosta hyvästä ja muutenkin.

      Poista
  11. Ooo! Laatikko-kepponen! Kepposet on parhautta! :D

    VastaaPoista
  12. Oi kuinka hyviltä haavat jo näyttävät. Kyllä me Ossin kanssa veikataan, että karva kasvaa takaisin, mutta eihän se nyt satarahavarmaa ole. Hienoo, että selkä alkaa paraneen, terveisii M-L ja Ossi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, haavat on paranemassa. Outoo on, että karvaa lähtee ihan nahkaan asti terveiltä paikoilta. Toivottavasti eivät avadu...

      Moikat Ossille!

      Poista
  13. Siis nuo laatikot on niin parasta tavaraa, että! Mä rakastan homejuustolaatikoita ja onpa minut nimetty perheen pizzalaatikon kantajaksikin. Kaikki ne pitää kuitenkin repiä. Samoin olen tehnyt kahdelle muovipurkille. Niistä voi tarkastaa mun hampaiden terävyyden....Onneksi mä saan tuhota kaikki laatikot ennen kuin ne viedään roskiin!
    Toivottavasti sä saat vielä karvatkin noihin haavapaikkoihin! Onneksi ne on jo noin hyvän näköiset! t. Eka

    VastaaPoista
  14. Moro, Eka! Pahvilootikoiden silppuaminen on haastavaa ja sen takia suurta huvia. Toivotaan tosiaan, että karvat kasvaa selkään. Mukavaa menoa!

    VastaaPoista

Kiitti kommentista, kamu!