maanantai 20. elokuuta 2012

Uimamaisterina

  

Myrsky: Mun pallolla on oma tahto. Se tahtoo mennä aina semmosiin paikkoihin, että mun pitää huutaa äippää apuun. Meidän lampi on varsinkin semmoinen paikka, mikä oikein imee pallon puoleensa.

Arvatkaa mitä tapahtui? Ensin yritin juoda lampea tyhjäksi. Ei auttanut. Sitten yritin hammastaa pallosta. Eihän se onnistunut. Pallo vain kieri vedessä. Sitten. Molskis ja loiskis. Ihan vahingossa. En tykännyt. Äippää! Tuu kuivaan mut ja koukkaseen haavilla mun palloni.



Tuisku: Ans ku mä yritän. Venyn ja venyn. Eih! En yletä.
Myrsky: Joo, pallo vaan kelluu kauemmaksi. Tuisku, tykkääks sä vedestä? Etkös sä vois opetella noutavaksi koiraksi?

24 kommenttia:

  1. Et tykänny??? Uiminenhan on kivaa! Se viilentää niin mukavasti kuumina kesäpäivinä ja leluja on hauska noutaa.:) No, ei meillä iskäkään uimisesta innostunut kun vasta viimisenä kesänään... Ehkä Tuiskusta tulee teillä uimari, kunhan vähän kasvaa. Täytyyhän jonkun pallo hakee.;) Pallo, pallo, pallo... Mä sain lauantaina uuden pallon, pallon, pallon. Mä rakastan palloja!::D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Ei oo uiminen kivaa. Tosta Tuiskusta vois uimari tullakin. Ainakin se kasteli tassuna ihan rohkelikkona. Mä mialummin huudan äippä apuun.

      Rymy, pallot on parhautta!

      Poista
  2. Meidän Typykin on uimamaisteri, se rakastaa vedessä läträystä. Nyt sun Myrsky pitää opettaa Tuiskukin maisterismieheksi.

    Pimun ja Typyn emäntä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Joo, mä tuuppaan Tuiskun veteen ja katton kuinka hyvin se polskinta sujuu. Hih hih. Ei vaiskaan...

      Poista
  3. Maisterin arvoinen suoritus! Menikö vettä korviin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Kiitti, kaima! Ei menny, ei ainakaan haitaksi asti. Ehkä mä yritän vielä joskus uudelleen, jos en mä saa tota Tuisku opetettua uimaan. Keh heh. Kissat ei taida uida?

      Poista
  4. Meillä tuntuu, että sopivan uimapaikan tullen, ei ole kiinnostusta uimiseen lainkaan, mutta jos jossain ojanpohjalla on vettä tai jostain isommasta sateesta on jäänyt lammikko pihalle, niin niissä on kyllä mukavaa puljata. (Unohdetaan kuvioista Mimi, joka ei tosiaankaan tykkää, että turkki tai tassut kastuvat.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Ai, teillä plutataan ojissa. Kih hih, siinä onkin Minzillä hommaa, kun teijän lauman putsailee kurasta.

      Poista
  5. Onpas kummallinen keppostelija tuo teidän pallo, kun aina sinne lampeen menee - sun ilmeesi Myrsky tuossa uintikuvassa kertoo kyllä enemmän kuin tuhat sanaa :-) Toivottavasti saat huijatt..eikun kannustettua pikkuveikkasta uimarin, niin ei tartte itse enää moisiin temppuihin ryhtyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Aivan outo toi mun palloni. Sisälläkin se AINA vieriin kaappien ja sohvien alle. Aina. Vaikka kuinka estelen. ;)

      Mä yritän huijat... tuupat... eiku opettaa Tuiskun uimaan. Juu. Olis se kyl eri kätevää, ku sanois Tuiskulle, että haes pikkuveikka mun palloni tuolta jorpakosta. Ja pläts. Tuisku hakis.

      Poista
  6. Vastaukset
    1. Myrsky: No, todellakin kastui! Siksi mä luulen, että tää urheilulaji sopii paremmin meijän Tuiskulle. ;)

      Poista
  7. Myö uijaan. Varsinki MÄ, ku tuo Elmeri on sellanen vellihousu,että ku ihmiset nakkaa keppiä niin MÄ lähen uimaan ja sitku pääsen rantaan niin Elmeri vie sen. Se on niin fiini ettei viitti kastella itteesä. Tosin ui se alkukesästä, ku MÄ en antanu niitä keppejä tai mä vaan uin. Kyllä se siitä lähtee ja muista pittää päätä ylhäällä niin sitä vettä ei mee korviin. Tosin mä hyppään, mutta ei se niin haittaa, se vesi siis siellä korvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Mä taijan kyllä olla samanlainen vellihousu ku Elmeri. Mut sä oot aikamoinen uimamestari! Katoaan, jos mä tosta Tuiskusta saisin itteleni apurin. Teil on muuten pihalla melkomoiset monttutyöt käynnissä. Joo.

      Poista
  8. No mä sitä ajattelin, että vapaaehtoisestikos sitä maisteroitiin, mutta ei sentäs. Vai vahingonmolskahdus, voi parkaa. Onneks kuitenkin osasit uintiliikkeitä tehdä, ettet pohjaan painunut.
    T: Elli
    PS. Talviturkki heitetty! ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Talviturkki on heitetty ja vedetty entistä napakammin päälle. Ei ikuna, sanon mä. Uikoon Tuisku!

      Tuisku: Uikoon Myrsky, kun on kerta alottannu harjottelutkin.

      Poista
  9. Voi teitä poikia! Mä en oo kovin innokas uimaan. Viikonloppunakin makasin vaan laiturilla kyttäämässä, kun emäntä ui. Mun pitää olla sille Baywatch-babena, kun se on aika heikko uimari. Mä kyllä pelastan sen, jos jotain sattuu!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Mirkku Hengenpelastaja, kih hih. Ehkä on kuitenkin paree, että oot vaan babena siel laiturilla ja äippäs hoitaa pulikoimiset, niin matalassa rannassa ettei sun tarvii pelastella.

      Poista
  10. Molskis!
    Kummallinen pallo sulla kyllä on kun tolleen karkailee noin hankaliin paikkohin;)
    Olikos vesi kylmää? Yltikös sun tassut pohjaan vai pitikö ihan kunnolla polskia? Vai että Tuiskun laittaisit uimaan, entä jos Tuiskukaan ei tykkää vedestä :-!
    Täällä on kyllä sitä talviturkkia ruvettava etsimään päälle, oli tosi kylmää kun käytiin lenkillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Ei yltäny tassut pohjaan, ihan jouduin polskimaan. Ei se nyt ihan kauheetakaan ollu, mutta pysyn mialummin kuivalla maalla ja lämpösessä. Mun pallo menee AINA kaikkien huonekalujen alle, ihan vahingossa. (Äippä: Ai vahingossako? Kun oikeen tumppaat niitä sinne ja minä, vanha ihminen, joudun niitä sieltä urkkimaan harjan kanssa.)

      Kato ku toi Tuisku on viäl poikanen, niin se vois tottua, kun se ei viäl mistään mitään ymmärrä. Melko kiaro ajatus? Meilkin on kylmää, vaan 6 astetta. Hrrr.

      Poista
  11. Ajastin viikonloppuna meidän pitkäkorvien mökkireissun. Ihan hymyilytti, kun luin tätä teidän versiota ;) Syksyn kynnyksellä näemmä joutuu yksi ja toinen kastautumaan...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Niin, miks muuten sade ei oo niin paha ku uiminen?

      Poista
  12. Hyvä jysäys, eikös vesi ole ihan liian märkää?
    Sadekin on.
    Mutta aamukasteinen pusikko tai heinikko ei, varsinkin jos pääsee vapaana juoksemaan.

    En tiedä uskallanko kertoakaan mitä meille kuuluu.
    Alkaa vielä äppäsi vetistellä niinkuin meillä on tehty useasti kesän mittaan.
    Lennuun tuli semmoinen kauheus kuin mäyräkoirahalvaus, ja nyt vasta alkaa näyttää että se siitä saattaa selvitäkin.
    Ainakin se jo murisee, pomppii ihan hassusti, ja saa kaivettua itsensä mamman kainaloon.

    Voikaa te oikein pulskasti!

    terv. Mimmi


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat ja äippä: Oi voi, mikä uutinen tuo Lennun mäyräkoirahalvaus. Kovasti me täältä tsempitään ja paranemista toivotellaan. Ootte ajatuksissamme.

      Niin, on se kummaa kuinka vesi on toisessa paikassa märempää kuin toisessa. :)

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!