sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Naisvieraita


Tuisku: Meil oli naisvieraita yökylässä. Äipän kamu Kaija keralla Emman. Vein Ison Vaaleen, tarkotan siis sitä kultsua, akiliitoradalle.


Emma osas hianosti pujotella, vaikka meijän kepit oli kyllä piukilla. Huomaatte varmaan ettei Myrsky oo meijän joukossa. Ei ollu ei. Miksikö? Noh, kun se kävi Emmaan käsiks kiinni. Mulle kerrottiin, että viime vuonna Myrsky oli ollu niin mielinkielin että. Nyt oli ihan toinen meininki. Myrsky puolusti minua, vaikka eihän mulla ja Emmalla ollut mitään hätää, ku ihan hyvin tultiin juttuun.


Myrsky: Mun piti olla koko ajan Emman ja Tuiskun välissä. Otti voimille.



26 kommenttia:

  1. Myrskyllä on isoveljen otteet. Hassu, tuo Iso Vaalee on tosi symppiksen ja lempeän näköinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Vika ei olekaan Isossa Vaaleessa vaan mussa. Mä jotenkin nyt ylisuojelen tota pikkuvelejeeni. Kyllä tää olotila varmaan tästä tasaantuu. Emma on ihana tyttökoira!

      Poista
  2. Monta syliä on aina parempi kuin 1 - 2:)
    Tänään meen vuodatukseen, jos ehdin. Kurjaa, kun kaikki blogien kuvat katosivat. Ei taida äippä kuitenkaan viitsiä vanhoja kuvia uudelleen ladata. Onneks äippä oli tulostanut suurimman osan sivuista Pöllömuoria (91-vee) varten, niin on edes itsellä tallessa kuvalliset versiot. Teidänkin hienot kuvat lens taivaan tuuliin:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Me tykätään sylkytellä. Meinaa vaan nykysten olla ahasta, ku molempien pitäs mahtuu samaan syliin. Ainoostaan iskällä on niin pitkät polvet, että mahutaan.

      Nettimartta: Ottaa niin kuuppaan Vuodatuksen töppimiset. Hianoo, kun teillä on jutut tallessa ja onneks omat kuvat on tallessa koneella. En jaksa ruveta palauttaan kuvia, ihan hirmee homma. Pitäsköhän Aatun synttärikortti sentäs palauttaa...

      Poista
  3. Äipälle: Tuollaisesta tilanteesta on meillä kahden hyvin yhdessä pärjäävän koiran välinen ystävyys romuttunut ikuisesti. Niilo-koiramme otti ylisuojelevan asenteen Hessu-pentuun toisen koiran läsnäollessa. Kaveruus ei ikinä korjaantunut ennalleen, mikä oli ylen harmillista, koska kyseessä oli poikamme koira. Toivottavasti teille ei käy näin, onhan kyseessä narttukoira, meidän tapauksessa molemmat olivat uroksia.
    Pojille: Taisit Myrsky vähän ampua yli maalin, kuten sanonta kuuluu. Positiivisesti katsottuna suojelit vain laumasi pienintä ja "heikointa", joten Tuisku, kerro isoveikalle, että kaipaat suojelua vain kun iso paha susi tulee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äippä: Oli kyllä harmillinen yhteenotto. Toivotaan, että Tuiskun kasvaessa Myrskyn suojeluvaisto hälvenee. Voi Niilo ja Hessu...

      Myrsky: Oikeessa oot, meni yli maalin. Olisko osasyynä ollu vielä se ettei iskä ollu kotona ja Kaija ja äippä häsläs vähän pelokkaana, kun mä limmakoin?

      Tuisku: Susi? Iiik!!!

      Poista
  4. Kaima hei, sustahan on tullut laumanpuolustaja. Vaikka noi kultsuthan on niin lempeitä että... Aika hupaisa Tuisku tuossa tokassa kuvassa, yrittää niin kovasti pysyä Emman perässä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Mulla on ny jääny tämmönen laitahyökkääjä-puolustaja-rooli päälle. Melko rankkaa. Kaikille. Tuisku on kyllä hassunen, aina.

      Poista
  5. Sulla on Tuisku aika lennokas askel tossa toisessa kuvassa, kun liidät kultsun perässä!:D

    Teiän täytyy selkeesti treffata useammin, jotta Myrskyläinen huomaa, ettei kolmas pyörä ole uhka pienelle. Mut aika sympaattista, että Myrskystä on tullut pienokaisen henkivartija :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuisku: Jouduin kuule melkomoista vauhti vipeltää, että pysyin Ison Vaaleen perässä, kirjaimellisesti. Miksen mä älynny roikkua sen hännässä?

      Myrsky: Mä oon The Bodyguard.

      Poista
  6. Me kerran jo kommentoitiin, mutta se vissiin hävis jonnekin...

    Sulla on Tuisku aika lennokas askel tossa toisessa kuvassa, kun liidät rataa pitkin Ison Vaaleen perässä! Teiän täytyy selkeesti treffata useammin, jotta Myrskyläinen huomaa, ettei Iso Vaalee ole uhka pienokaiselle, vaan voitte ottaa ihan rennosti kolmestaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Ei nää kommentit hävii, kun ne menee ensin äipän meiliin ja sieltä vasta laukastaan. Siksi viive.

      Poista
  7. Pipukka:
    IIK, Sulle Myrsky kasvoi hetkessä supermiehen voimat, kun uskalsit käydä kiinni noin suureen koiraan, periaatteessa mahtuisit seisomaan Emman vatsan alle.
    Noin suloista pikkuveljeä pitääkin suojella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: En mä silti kauheen ylpee oo riehumisestani. Mut jokin mussa vaan napsahti. Tuisku on kyl tosi kiva pikkuveli. Ihan paras.

      Poista
  8. Semmosta se on Myrsky, kun mäyräkoiramiehestä tulee isoveli. Mauri-setäkin tuli juttuun aina kaikkien kanssa, kunnes se sai siskon....se että ko sisko oli iso musta 30kg koira, oli Maurille ihan sivuseikka - mäyräkoira puollusti sitä henkeen ja vereen aina, oli tarve tai ei. Niinkuin isoveljet tekee. Meillä nämä kaksi siis keskenään jo muodostivat lauman, joka hyväksyi vain hyvät ja ennestään tutut koirakaverit. Sosiaalisuus sai uuden merkityksen, koska lauma ei vieraita koiria kaipaa, vaan seurustelee keskenään. Uusien tuttavuuksien kanssa piti meillä yleensä tavata ensin nk neutraalilla maaperällä, esim lenkin merkeissä ja sitten vasta siirtyä mäyräkoiran omalle reviirille. Mauri-setä onkin kyllä varmaan vähän turhankin virkaintoinen kaikessa mihin se ryhtyy, sama päti myös isoveljen rooliin :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Hyvä Mauri-setä! Mä toimin siis melko mäyräkoiramaisesti. Kiitti tiedosta.

      Poista
  9. Ps: piti vielä sanoa, että Myrsky toi sun pikkuveli on kyllä aivan ihana pieni Tuisku Tuhatjalka, kun se yrittää pysyä naisvieraan kannoilla! Ei siis mikään ihmekään että sä haluat sitä niin kovin puollustaa :-))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Tosi on, pikkuveikan toinen nimi vois hyvinkin olla Tuhatjalka, kyllä se niin nopeekinttunen on. Vaikee karistella kannoilta...

      Poista
  10. Voi teitä poikia! Kyllä tuollainen naiskauneuden katselu varmasti uuvuttaa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Melko tyrmäävä tää Iso Vaalee kyl on. Ja karvanen, keh heh.

      Poista
  11. Pipukka:
    No joo, oikeassa oot… En minä, eikä mun äippäkään ole mielissään, mun mäykkämustisylisuojelevainen -luonteesta. Se sanoo, että mun kans vois enempikin kylästellä ja morjestaa koirakamuja, jos olisin se ”normaali” koira, enkä heti epäilis, että toisella on likaiset jauhot pussissa.
    Äipältä on kyl pari kertaa vahingossa lipsahtanut kehuja mun kovapäisyydestä. Uskaltaa kuulemma paremmin kulkea metsässä yksinään. Kerran taas ku oltiin metsäretkellä, eteen reitille tuli muutaman kymmenen poron tokka. Tokka edessäni ja äippä rämmeltää meitä kohti. Näin että äippää pelotti ja se melkein pysähtyi…
    Minä kun otin pari hyppyaskelta poroja kohti, niin ne säikähti MUA ja lähti juoksemaan metsään, eikä niitä sen koomin näkynyt. Olin kuulemma hianosti pelastanut tilanteen.
    Harmi vaan, äippä mulle uutta pikkusiskoa miettiessään luki juuri tästä luonteesta, että vanhemmuuttaan tämäkin luonteenpiirre voi vahvistua…
    Mutta Tuisku… mikä gentleman, heti käy esittelemässä daamille uutta kiitorataa vaikka itsekin on vasta siihen tutustunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Oho! Sähän olet oikeen Metsien Peloton Kuningatar. Äippä kerto, että Saksassa mäykky oli pelastannu omistajansa karhun kynsistä. Ollaan me vaan huimapäistä sukua.

      Tuisku: Oon mä joo, tosi kohtelias ja mielelläni jaan eväätkin tasan. Tai siis silleen, että mulle, mulle, sulle, mulle, mulle...

      Poista
  12. Tuiskuliini, hienosti opetit isolle koiratytölle noita akiliitoja ;)
    Arttukin suojeli Bassea aluksi niin kovasti, että haukkui ja ärisi kaikki puolitutut ihmisetkin lenkillä... koirista puhumattakaan.
    Nyt tilanne on tasaantunut. Ainoastaan meille tulevat vieraat saavat sellaisen tuplakonsertin, että mietin viimeksi tänään, olisiko siinäkin Artun puolelta vielä suojelua mukana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuisku: Mä oon ihan ylpee ittestäni, ku osasin niin hianosti opastaa, että Emma heti oppi.

      Myrsky: Lohdullista luettavaa, jospa tää munkin suojaeluviettini tästä tasaantus. Joo.

      Poista
  13. Meilläkin Alphonse aluksi haukkui nartuillekin kauempaa pari kertaa, että "älkää tulko ottamaan mun vauvaa multa!", mutta se oli enemmänkin sellaista huutelua. Uroksille kyllä sitten yritettiin näyttää taivaan merkkejä...yritetään edelleen, vaikkei tuo pienempi ja isokokoisempi mitään erityissuojelua kyllä enää tarvitse ;)

    Kyllä se vaan niin on, että mäyräkoiramies ottaa vahti- ja suojelutehtävänsä ihan viimeistä piirtoa myöten tarkasti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Kyl tää vahtiminen ja hirmuilu söi voimia, meiltä kaikilta. Ei ollu kivaa kellään. Paitti Tuiskulla, ku se ei ymmärtänny mitään. Terkkuja pojille!

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!