torstai 5. heinäkuuta 2012

Miesten hommia

Aluksi kiitokset kaikille lukijoilleni ja kommentoijilleni. Kivasti olette meidän löytäneet.

Kaikkihan tietävät, että meidän ihmisväen hommista ei tulisi mitään, jos meikämäykky ei toimisi työnjohtajana. Tässä viimeisin esimerkki, jossa jelppaan iskää kuopan/kellarin lattian purkutöissä.

 

Alku näytti ihan lupaavalta. Katsoin kumminkin parhaaksi näyttää iskälle minkä levyn hän voi nostaa seuraavaksi. Tämän.

 

Oho! Iskähän vallan riehuu. Pois alta kivet ja männynkävyt. Ja meikämäykky. Minkähän levyn iskä voisi nostaa seuraavaksi...

18 kommenttia:

  1. Työnjohtajia tarvitaan aina, sehän on enemmän kuin selvä juttu.

    VastaaPoista
  2. No ei kyllä tulisi hommista mitään täälläkään. Mamma sanoo mua sen varjoksi mutta työnjohtaja mä olen. Siis eilen se meinasi mennä katsomaan yhtä asuntoa joka on kahdessa kerroksessa. Mä kuljin sen mukana kotona makkarin-keittiön-olkkarin väliä ja yhtäkkiä mamma tajus, että ei se voi ostaa asuntoa jossa on portaat. Ei se olis sitä tajunnu ellen mä olisi hienovaraisesti siitä muistuttanu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Onneks olit messissä. Onnea asunnonetsintään ja olehan tarkkana, että tulee mäyräkoiralle(kin) sopiva koti.

      Poista
  3. Pipukka:
    No huh, kylläpä sinulla on vaarallisen näköisiä työnjohdollisia tehtäviä, mutta eihän niistä todellakaan mitään tulisi ilman sun viisautta ja järjestelmällisyystaitoja.
    Meilläkin alkaa n. kolmen viikon kuluttua verantaremontti ja mä saan toimia rakennustarkastajana. Mikäli sääsket antaa rauhan, loikoilen ruusukuvioisen tyynyn päällä, siemailen vesirinksuja ja huutelen ohjeita.
    Kyllä kesä on touhua täynnä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsit, ku sähän oot osannu suunnitella noi rakennustarkastajanhommat vimpan päälle. Ruusukuvioinen lepotyyny ja vesirinkstu. Vau! Mä oon tämmönen juntturamäykkypoika, enkä yhtään oo tajunnu, että noinkin vois hommat hanskata, eiku siis tassuta. Touhuillaan!

      Poista
  4. Moikka Myrsky! Kiitti viestistä. Juu, mä olin vähän pettynyt kun mun kummitäti löysi mut heti enkä ehtinyt ollenskaan pyörii siel keittiössä. Se oli sentäs aasialainen ravintola, että siel olis varmana ollu hyvät sapuskat! Noh, kiva kuiteski että en karkuloinu sen pitemmälle ja oon taas takas kotona. Mulla on kova päivähomma, ku pitää vahtia harakoita ja räkättejä ja oravia ja jutella naapurien koirien kans. Äiti ei kyl yhtään tykkää ku me ain välillä jutskaillaan päivän tapahtumista aika kovaäänisestikin. Nyt on kyl mun makuun vähän liian kuuma, en jaksanu lenkkeilläkään ku lähimpään risteykseen. Sitte heitin pitkäkseni. Lopulta me tultiin takas kotiin. Mamma sanos et 28 on mittarissa, ei kyl mäykky lenkuroi tällasel ilmal mihkää! Huomenna me lähetään mökille ja mä pääsen uimaan!! Onkohan se kivaa? En o viel uinutkaan... Hauskaa kesää sulle :) t. Minni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moips Minni!
      No todellakin harmi ja tottavieköön olis ollu herkundaaleja. Sulla on pitkälle samat harrasteet ku mullakin. Ollaan samiksii. Noita rääkkyläisiä ja Kurreja on meijänkin nurkat väärällään. Ja toki pitää vastata ku naapurin koira kysyy, ja vastata vaikkei kysyskään ;D
      On joo liian kuuma. Oonkin pötkötelly sisällä ja kattellu ikkunasta pihan touhuja. Kivoja uinteja ja möksäilyä!

      Poista
  5. No eihän sitä raksa- eikä puutarhahommista tulisi yhtään mitään, jos ei olisi viksun mäyriksen valvovia silmiä:) Terveisii M-L ja Ossi (joka kanssa helposti osallistuu kaikkeen muuhun paitsi imurointiin)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Allekirjotan kybällä ton sun lausumas. En mäkään siitä imuroinnista...

      Poista
  6. No mites se iskä nyt silleen riehaantu. Luuleeks se pääsevänsä sitä kautta kiinaan? ;) Ei silti riehaantuhan meiänki iskä sillo viime kesänä, ku se kaivo purutki pois lattian alta ja välikatolta yhdestä huoneesta. Laitto se ne uusiks, mut silti jäi remppa kesken. Se säästi sitä vähän täkski kesäks, ettei sil kato tuu aika pitkäks. Mulle ei aina riitä pelkästään noi työnjohdolliset hommat, vaan mun pitää ittekki tarttuu tuumasta toimeen, ku ei noi tollot kaikkee ymmärrä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meijän iskä tekee sileen riehumalla, apinan raivolla, kaikki työnsä. Ei hän oo yhtään vihanen tai silleen, mutta hänellä nyt vaan on tommonen riuhtova työtahti. Kyl kaikki hommat sujuu ja tulee valmiikskin asti, ei sen pualesta, joo.

      Siksköhän meilkin näitä rojekteja on sisällä ja ulkona, ettei käy aika pitkäsk, kih hih. Hyvä iskät! Me mäyrikset ollaan luannostamme semmosia toimeen tarttuvia ;D

      Poista
  7. Mä pelkään vähän tommosia isoja juttuja ja meen mieluummin piiloon, kun semmosia aletaan levittelemään. Mut sun kanssas uskaltaisin varmaan olla remppahommissakin. Voisin olla sun hanslankari!;)

    VastaaPoista
  8. Myrsky on se hyvä että toimit siellä työnjohtajana, etkös sä jo viime kesänä valvonut laatotushommiakin. Mauri-setä pitää täällä huolen myös, että piharemontti etenee - ja että maata tulee varmasti kaivettua tarpeeksi laattojen tieltä, mäyräkoira on henkilökohtaisesti suorittanut tarvittavat syvennyskaivuut, jos se on huomannut että joku kohta on missattu. :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä me mäyriäiset osataan, ihan mitä vaan. Ole vaan, Mauri-setä, tarkkana ja suorita tarvittavia syvennyskaivauksia, niin homma etenee.

      Poista
  9. Sä oot kyllä ihan paras työnjohtaja! Ja komein, vuf! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tykkääks noin! Vuf ja kiss ja pusut päälle teille kaikille.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!