maanantai 16. heinäkuuta 2012

Menoa ja meininkiä


Tuisku: Sillä aikaa kun isoveikka vetäsee tupsluuria, niin mulla on aikaa nakertaa siansaparoa. Alapuolella olevassa kuvassa näette, kuinka me molemmat pojat tykätään nukkua iskän seurassa. Iskä on mielissään, kun voi hyvällä omallatunnolla lukee kirjoja. Tää on semmonen win-winjuttu.



Tampereen tätsä, jota en oo vielä tavannu, lähetti meille pehmoleluja. Mä sain pikkuketun ja Myrsky sai harmaan oravan. Mä tykkään leikkiä, varsinkin tällä veikan oravalla. Isoveli valvoo...


Kanafileet on mun herkkuja. Ne on sopivan pehmeitä mun maitohampaille, mutta kuiteskin niitä joutuu nakertaan pontevasti. Ai pallo? Joo, mä omin sen Myrskyltä, mutta annoin mä sen sille sitten takas.

Myrsky: En oo joutunu pahemmin ojentaa Tuiskua. Se taitaa olla luonteeltaan samanlainen pehmosielu kuten mäkin. Kiva sen kanssa on leikkiä ja nukkua. Iskä pesi Tuiskun tänä aamuna, joten ehkä se lempinimi, Liru-Tuisku, vaihtuu ja raikastuu.

Tässä teille iskän musavideo, joka on ryyditetty mun ja Inkun kuvilla. Mehän painallettiin maaliskuussa hankikannon aikaa pihalla ja voi että meillä oli lystiä. Nupit sitten kaakkoon, tässä tulee Talhassee Lassie:


26 kommenttia:

  1. Pipukka: Mitä, oletkos väsyttänyt isoveljes niin, että se vetelee tupsluuria, kun sinä valvot, luulin että se olis toisin päin… mutta näemmä nukutte myös yhdessä. Kukas sinut on soffalle nostanut, Myrskykö? Kätsyä syödä pallo kainalossa, ettei Myrsy pääse yllättämään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuisku: Kyllä mä taidan oikeesti nukkua enemmän kuin Myrsky, mutta eilen meillä oli niin ankaraa pallonpeluuta, että tais "vanha" väsyä. Itte nousin sohvalle, kun siinä soffan eessä on samettipäällysteinen porras. Hoplaa, sanoo Myrskykin ja mähän kapusin. En mä osaa hypätä, mutta silleen ensin vedän etutassuilla ja sitten haarotan takatassuja ylöspäin ja usein pääsen. Käy kyl tyästä. Pallo on tosiaan Myrskyn, mut mä vähän lainaan sitä välillä...

      Poista
  2. Oottepas te lutusesti nukkumassa iskän viekussa. Toinen sylyssä, toinen kerällä vieressä. Lämmitätte mukavasti näillä kylmillä kesäilmoilla iskää :) Myrskyn puheitten perusteella: Tampereen tätsä on mitä mainioin tätsä! Hehee, mikä on mun on mun, mikä on sun on myös mun ;) Eiköhän nuo lelut kuulu suosista molemmille, leikitte yhdessä nätisti, jookos-kookos?

    Varokaas iskä ja äiskä, ettei eräältä pääse lirut sinne soffalle ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Joo, Tampesterin tätsä on senkin takii ihan parhautta, kun hän päästää petiinsä köllimään.

      Tuisku: Kookos-jookos, kyl me sopuillaan. Kaikki on yheistä, meille annetaan aina omat samanlaiset jutut. Tää pallo on kyl poikkeus. Mulla on punavalkonen vähän isompi pehmopallo.

      Poista
  3. Voi teitä iskän (ja kait vähän äipänkin) pehmopoikia. Mikäs tuossa soffalla lukiessa, kahden mäykkypojan tuhistessa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me: Näin on, tykätään pönöttää iskän kyljessä. On rauhallista ja lämmintä ja vähän vissiin hempeetäkin, niiku semmosta äijähempeilyä tiätty.

      Poista
  4. Voi kun te ootte sulosia vesseleitä molemmat! Kyl teistä tulee varmaan iskälle ja äipälle varsinainen touhukaksikko, kunhan Tuisku vähän tosta rotevoituu. Tuleekohan mulle koskaan pikkusiskoo tai -veljee? Täytyykin lähtee tästä vähän vinkumaan äitille. Mukavia kesäpäiviä teille ja paljon ihania pönötyshetkiä iskäb viekussa! t. Minni ja äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Joo, kaikki meitä kilvan kehuu ja me söpistellään minkä keretään. Minni, me niin toivotaan sulle sisarusta. Pannaan kaikki tassut pystyyn ja anotaan kimpassa. Pliis, Minnin äiti, Minnille siskonen, pliis!

      Poista
  5. Voi kun te ootte suloisia touhuveikkoja! Mukavia kesäpäiviä teille molemmille, ja paaaljon ihania pönötyshetkiä iskän kyljessä :)
    t. Minni ja äiti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: reippaita kesäpäiviä, sais kyl olla satamatta, myös teille!

      Poista
  6. Miesporukka vetää yhtä köyttä, taitaa äipän osa olla komean miesporukan Huolto & Muonitus. Vai miten te pojat olette asian suunnitelleet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Mistä arvasit! Meil on tilanne tässä huushollissa 3-1, joten tiätysti me määrätään ja häärätään, keh heh.

      Poista
  7. Te ootte ihania kumpikin! Mä tulisin mieluusti teidän viekkuun tupsluureja vetämään!:)

    VastaaPoista
  8. Vastaukset
    1. Pojat: Kyl me hyvin tullaan toimeen ja tykätään olla iskän kainaloisina.

      Poista
  9. Ihanaa söpöstelyä :) Täytyy aina välillä melkein ääneen huokaista kun pienenpieni Tuisku on niin söpö vauva. Ei sillä etteikö Myrskykin olisi...enemmän tosin äijästi ;)

    Lirustelu onkin ainoa miinuspuoli tuossa pentuajassa, mutta onneksi sekin vaihe menee suhteellisen nopeasti ohitse. Meillä eletään nyt haasteiden aikaa kun nuorempi haastaa vanhempaa ja siinä saa taas olla eri tavalla tarkkana ja pitää silmällä etteivät saa päähänsä ruveta merkkailemaan kun mennään kylään. Onneksi sitä pelkoa ei ole ollut tosiasiassa kertaakaan, mutta kyllä sitä aina vähän varuillaan on...kaksi dominoivaa, nääs :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Tuisku on tosi pieni. Just iskä joutu tekeen portaiden viereen lisäesteet, kun toi veuhkana mahtuu muuten putoomaan sinne.

      Aika hyvin se kyllä liruttelee paperille ja ulos. Pakko myöntää, että paremmin kuin minä pentuna. Juu, me vähän katteltiin Aslanin touhuja sillä silmällä, että pitäskö ottaa opiks vai malliks...

      Poista
  10. Jösses. Siitäpä ei sitten vauhtia puuttunutkaan! Aivan loistava yhdistelmä :)

    Ehkä ne lirutkin sitten jossain kohden...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Meil on kyl ihan sopusaa ja vauhtia piisaa aina ku Tuisku ei oo päikkäreillä. Lirut kuuluu kasvuun, paittei Tuisku osaa tehdä sydämen mallisia liruja ;D

      Poista
  11. Mulla on samanlainen orava ku Tuiskulla! Mun oravan nimi on Oravalainen. Tuisku on yhtä iso (tai pieni) kuin toi orava. Sopuisasti näytätte köllivän samassa kopassa :)

    Mitäs noi tollaset kanafileet on? Mää saattasin tykätä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Terve mieheen! Me saatiin tosiaan uusia lelusia, Orava ja Kettu, mutta niille ei oo viäl keksitty mitään oikeeta nimee niiku sulla toi Oravalainen. Tuisku on tosiaan piäni, sen pääkin on ku pingispallo, mutta se on nykysteen tosi reipas. Noi kanavileet on tosi herkkullisia, merkki on HAU-HAU Kanafilee. Ne on 100 rosenttista kananlihaa. Äippä on niitä löytäny eläinruokakaupoista ja ihan tavismarketeista myös. Me toivotaan sulle herkkuhetkiä!

      Poista
  12. Täällähän on vipinää kerrakseen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pojat: Juu, kyl meillä lystiä piisaa ja pidetään liikeessä myös noi meidän perheen ihmisjäsenetkin, kih hih.

      Poista
  13. Tulin vaan sanomaan, että Myrsky et kai sä nuku useammissa kuvissa kun ennen ;) Heh-heh-mitä-mä-sanoin ;D)
    Me ollaan Bassen kans iha raatoja kun eilen saatiin juosta vapaana yhdellä mökillä. Ja tänään pitäis tavata yks mäykkyTYTTÖ! Vähän mein mamma taktikoi ehkä. Ootte sulosia <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myrsky: Kai mä sitten nukun, kun toi vilpertti kiehnää mun kainalossa yötä päivää, ei hetken rauhaa. Ottaa voimille.

      Ai tapaatte vai? Ellin vai? Vähänkö ootte onnenpekkoja.

      Poista

Kiitti kommentista, kamu!